Гэтую ідэю на ўсю краіну трансліравалі фіналісты VI Рэспубліканскага конкурсу на лепшы праект па арганізацыі шостага школьнага дня. Іх выступленні сталі доказам таго, што дзеці не пашкадуюць, што забеглі ў суботу ў школу. У творчую барацьбу, якая праходзіла на базе Нацыянальнага цэнтра мастацкай творчасці дзяцей і моладзі, уключылася 21 каманда — пераможцы рэгіянальных і Мінскага гарадскога тураў.
Сёлетні конкурс стаў шостым па ліку. Па словах намесніка міністра адукацыі Раісы Станіславаўны Сідарэнка, дзякуючы папярэднім пяці конкурсам, назапашаны велізарны банк цікавых ідэй, адкрыццяў, якія былі знойдзены ў кожнай канкрэтнай установе адукацыі. Але тым не менш кожны раз аўтары праектаў прапаноўваюць дзецям, а потым — і журы конкурсу новыя і новыя ідэі.
Вынікам правядзення гэтага конкурсу стала тое, што педагогі адышлі ад напаўнення школьных субот мерапрыемствамі, а ўсё часцей аддаюць перавагу рэалізацыі выхаваўчых праектаў. Адметнасць праектаў апошніх двух гадоў: суботы ў школах не толькі напоўніліся змястоўна, але і пашырылі свой фармат. Так, школы наладзілі сумесную дзейнасць з установамі сацыякультурнай сферы, фізкультуры і спорту, грамадскімі арганізацыямі, установамі дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі. Яркім доказам сталі праекты сёлетніх фіналістаў.
Так, дзякуючы гэтаму супрацоўніцтву, у фінале па-новаму загучала тэма прафарыентацыі. Праект “Крок у навуку, крок у прафесію” дапамог навучэнцам гімназіі № 8 Віцебска ўсвядоміць, што шлях у любую вялікую навуку пачынаецца са школьнай. А педагогі Залескага ясляў-сада — сярэдняй школы Смаргонскага раёна Гродзенскай вобласці, у якім дзейнічае вучэбна-практычны цэнтр “Выберы будучыню сёння”, выхоўваюць прадпрымальнікаў з пачатковай школы, наладзіўшы пераемнасць паміж усімі ступенямі агульнай сярэдняй адукацыі.
Уменне па-сапраўднаму зацікавіць бацькоў навучэнцаў прадэманстравала сярэдняя школа № 217 Мінска, дзе дзейнічае сямейная акадэмія дарожнай бяспекі, у якой выкладаюць самі бацькі, і сярэдняя школа № 33 Магілёва, якая па суботах пераўвасабляецца ў творчую майстэрню сямейнага адпачынку.
Арыгінальны варыянт арганізацыі шостага школьнага дня прадставіла сярэдняя школа № 19 Баранавіч. Ідэя праекта “Город — дорог” заключалася ў двух модулях: “Горад — дарог” і “Горад — дарагі”. Першы модуль уключаў у сябе мерапрыемствы па фарміраванні навыкаў бяспечных паводзін на дарогах, асвятленню прафесіі чыгуначніка і вывучэнню свайго горада і вобласці. Другі модуль складаўся з мерапрыемстваў па прыродаахоўнай дзейнасці, захаванні гісторыка-культурнай спадчыны горада і раёна.
Гран-пры конкурсу журы аддало цыклу аўтарскіх субот “Спадчына”, які быў рэалізаваны ў дзяржаўнай гімназіі № 1 Зэльвы Гродзенскай вобласці. Кожная гімназічная субота — гэта новыя мерапрыемствы, асноўнымі тэмамі якіх былі гісторыя Зэльвеншчыны і яе людзей, традыцыі “Ганненскага кірмашу”, культурна-гістарычная спадчына, кулінарныя традыцыі і многае іншае, што дапамагло вучням лепш пазнаць родны край. Сустрэчы з ветэранамі, інтэлектуальныя гульні, выставы, пошукавая дзейнасць, работа па добраўпарадкаванні пасёлка — усё гэта стала асноўнымі складнікамі аўтарскіх субот і аб’яднала вучняў, педагогаў і проста жыхароў раёна.
Падрабязней пра гэтыя і іншыя творчыя знаходкі пераможцаў конкурсу чытайце ў нашым дадатку.
Аддзел праблем выхавання.
Фота Алега ІГНАТОВІЧА.